Pedagojik Formasyon ile Amerika’da Öğretmenlik



Pedagojik Formasyon ile Amerika’da Öğretmenlik
Bu yazımda pedagojik formasyon konusuna değineceğim ülkemizde ve dünyada varlığını sürdüren bir program pedagojik eğitim sertifikası Türkiye’de bu program olduğu gibi birçok ülkede ’de farklı isimlerle bu program geçmiş yıllardan günümüze uzanarak uzun bir süre varlığını sürdürüyor birçok ülkede farklı isimle isimlendirilen bu program ülkemizde Pedagojik Formasyon Programı/Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı gibi isimlerle isimlendiriliyor peki ya bu program Amerika da nasıl?

   Alternatif Öğretmen Sertifikası ile öğretmenlik

Amarika da öğretmenlik 50 farklı eyalette farklı ve her eyaletin devlet okulları için kendi öğretmen sertifika kriterleri ve şartları var her bir eyalette hemen hemen birçoğu pedagojik eğitim sertifikası yani Amerika’da geçen ismiyle Alternative Teacher / Alternatif Öğretmen Sertifikasına sahip öğretmenlerinde diğer şartları yerine getirdiği taktirde öğretmenlik hakkı kazanabiliyor . Amerika’da öğretmenlik yazım bir sonraki yayında geliyor olacak orada detaylı okuyabilirsiniz

Alternative Teacher Certification / Alternatif Öğretmen Sertifika Programı Nedir?

Öğretmen eksikliklerini doldurmak için getirilmiş bir öğretmen sertifika programıdır. Eğitim kursunu tamamlayan en az lisans seviyesindeki mezunların Öğretmenlik için lisanslı eğitimci olma fırsatı sunmasıdır.  
Alternatif Öğretmen Sertifika Gereksinimleri Nelerdir?
Adayların ez az bir lisans derecesine sahip olmaları beklenir öğretmenlik yapmak istediği akademik konuda lisans derecesi olması gerekir .
(örneğin coğrafya öğretmenli için coğrafya bölümünden mezun olunması gibi)
  Her eyalette eğitim dışında bir konuda derecesi olan ve öğretmen olmak isteyenler için kendi yolları ve sertifika şartları vardır, Öğretmen adayları, öğretmenlik yapmak istedikleri eyaletin öğretmenlik lisansı veya sertifikasyon kurulu tarafından onaylanmış bir programa katılması gerektiğini bilmek önemlidir.

Öğretmenlik Sertifikasını alarak öğretmen olmayı düşünenler, o eyaletin eğitimci lisans kurumuna mevcut gereklilikler ve sınırlama konularını da mutlaka kontrol etmelidirler Bazı eyaletler, bazı alanlarda Öğretmenlik için  öğretim belgesi vermemektedir; örneğin, özel eğitim ve erken çocukluk eğitimi genellikle alternatif rota yollarından hariç tutulur

Bazı eyaletlerde ise allternetif öğretmenleri yalnızca öğretmen ihtilaçları durumunda görevlendirebilirler bu durum Eyaletten eyalete göre değişkenlik gösterir
  Aşağıda Eyaletlerin eğitim birimlerine ulaşacağınız bir tablo yaptım detaylı bilgi isterseniz bu birimleri inceleyebilir ve daha deraylı bir bilgi için e-posta atabilirsiniz

































































Not:Eğer bazı sitelere erişemediyseniz VPN özelliği kullanarak tekrar deneyin

Alternatif Öğretim Sertifika programını veren kurslarda eğitim almak için şartlar değişlik gösterebilir, birkaç eyaletteki adreslere ulaşmak için bazı alternatif linkleri aşağıya bırakıyorum buralardan daha detaylı bir bilgi almak isterseniz onlarla iletişime geçebilirsiniz ama öncelikle öğretmenlik yapacağınız eyaletin eğitim biriminin şartlarını öğrenmekte fayda var , bunu eyaletlerin web sitelerinden ulaşabilirsiniz
  Öğretmenlik Sertifikası veren adreslerden bazıları:
Arkansas, Florida, Idaho, Utah, Güney Carolina, Missouri, Mississippi, Tennessee, Pennsylvania, New Hampshire ve Oklahoma'da onaylanmış öğretmen sertifikası.
Bu program ortalama 7-10 ay arası değişlik göstermektedir.
Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız  americanboard.org


Washington DC ve Arizona eyaletinde onaylı öğretmen sertifikası.
Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız  teach-now.edu

Arizona onaylı öğretmen sertifikası.
Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız  riosalado.edu

Hawaii, Louisiana, Teksas, Tennessee ve Idaho'da onaylı sertifika programı
Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız : iteach.net

30 şehir ve 6 eyalette (Nevada, Michigan, Tennessee, Florida, Indiana ve Maryland) onaylandı.
Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız : tntp.org


Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız : teachersoftomorrow.org/texas/


Daha detaylı bilgi için siteyi ziyaret etmenizi öneririm: 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız : teaching-certification.com

Öğretmenlik sertifikasını almış bir öğretmenin deneyimlerini İngilizce isterseniz Türkçe alt yazılı olarak aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz


Alternatif Öğretmen Sertifikası ile yani bizdeki ismiyle pedagojik eğitim sertifikası ile Amerika'da öğretmenliğin mümkün olabileceği hakkında kısa ve öz bir bilgi verdim eğer daha detaylı bir araştırma yapmak istiyorsanız, öğretmenlik yapmak istediğiniz eyaletin internet sitelerinden bilgi alabilir yeterli bilgi bulamadığınız noktalarda ise o eyaletin eğitim birimlerine e-posta göndererek daha detaylı bir bilgi almanızda faydalı olduğunu düşünüyorum.

 Peki ya Türkiye’den aldığınız pedagojik eğitim sertifikası ile Amerika’da öğretmenlik mümkün olabilir mi sorusunun cevabını’da aynı şekilde çalışmak istediğiniz eyaletin eğitim birimlerine sormakta fayda var. Sertifika denkliği konusunu öğrenmelisiniz eğer öğrendiyseniz veya bu konu hakkında sizinde bilginiz ya da tecrübeniz varsa lütfen yorumlara yazınız böylelikle bu yazıyı okuyan öğretmen adaylarında aklında bir fikir oluşur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder